WYGRANA FRANKOWICZÓW PRZED SĄDEM NAJWYŻSZYM W PROWADZONEJ PRZEZ NAS SPRAWIE

Z przyjemnością komunikujemy, że dnia 23 czerwca 2022 r. Sąd Najwyższy wydał rozstrzygnięcie w jednej z prowadzonej przez nas spraw frankowych, na korzyść naszych Klientów.

Sąd Najwyższy w całości podzielił stanowisko zajęte przez Sąd w pierwszej i drugiej instancji, co oznacza, że WYROK USTALAJĄCY NIEWAŻNOŚĆ KREDYTU W CHF ORAZ ZASĄDZAJACY NA RZECZ KREDYTOBIORCÓW CAŁOŚĆ WPŁACONYCH DO BANKU Z TYTUŁU RAT KWOT JEST PRAWOMOCNY I OSTATECZNY.

W praktyce oznacza to nie tylko, że kredytobiorcy nie muszą płacić już żadnych przyszłych rat kredytu – zobowiązanie przestaje bowiem istnieć, ale również otrzymają od Banku zwrot wszystkich kwot nadpłaconych ponad otrzymany kapitał.

Sąd Najwyższy uzasadniając wydane rozstrzygnięcie podzielił argumentację Sądu Apelacyjnego odnośnie niedozwolonego charakteru postanowień wprowadzających do umowy klauzule przeliczeniowe, zgodził się z zarzutem nieprawidłowego informowania przez bank Kredytobiorców o ryzyku jakie wiązało się z zaciągnięciem kredytu powiązanego z walutą franka szwajcarskiego oraz finalnie wskazał na brak możliwości wypełnienia luk powstałych w umowie po ewentualnym usunięciu z niej postanowień wprowadzających klauzule przeliczeniowe w CHF. Konkludując Sąd Najwyższy zaaprobował zasadność stwierdzenia nieważności umowy w całości, a co za tym idzie zaaprobował wyroki wydane przed Sądem I i II instancji.

Orzeczenie jest ostateczne, a bankowi nie przysługuje prawo do dalszego zaskarżania.

Sprawę prowadzili radca prawny Piotr Jeżewski oraz radca prawny Jagoda Frączkowska.